Projekti

  • Palček bralček predšolska bralna značka

    Branje knjig otrokom ustvarja toplino in krepi čustvene vezi v družini.

    Poleg tega dobro in pomirjevalno vpliva na starše, saj skupaj z otroki ob knjigah doživijo čar branja in literature. Znanstveniki so dokazali, da imajo otroci, ki jim starši v predšolskem obdobju berejo in se pogovarjajo z njimi, močnejši temelj za uspešno branje in učenje v kasnejših obdobjih. Predšolska bralna značka se povezuje s kurikulumom, prispeva h knjižni vzgoji otrok v predšolskem obdobju in predvsem spodbuja družinsko branje. Projekt poteka v sodelovanju z Zvezo Prijateljev mladine Maribor.

  • Mali sonček

    Gibalno-športni program Mali sonček je namenjen otrokom od drugega do šestega leta starosti.

    Sestavljen je iz štirih stopenj:

    mali sonček – modri: za otroke od 2. do 3. leta starosti
    mali sonček – zeleni: za otroke od 3. do 4. leta starosti
    mali sonček – oranžni: za otroke od 4. do 5. leta starosti
    mali sonček – rumeni: za otroke od 5. do 6. leta starosti

    Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami. Poudarek daje igri in vadbi, ki je prijetna in prilagojena otrokom. Ker se posamezne stopnje programa med seboj dopolnjujejo, povezujejo in nadgrajujejo, lahko otroci predelajo vse štiri stopnje oziroma celoten program.

    Z gibanjem otrok zaznava in odkriva svoje telo, preizkuša, kaj telo zmore, doživlja veselje in ponos ob razvijajočih se sposobnostih in spretnostih ter gradi zaupanje vase. Gibanje daje otroku občutek ugodja, varnosti, veselja, skratka dobrega počutja. Program se izvaja v sodelovanju z Zavodom za šport Planica.

  • Šola sobivanja

    Šola sobivanja združuje projekte na vseh področjih trajnostnega razvoja: okoljskem, gospodarskem, socialnem in kulturnem.

    Projekti razvijajo pozitivno in dolgoročno vizijo za pravičnejšo družbo, ki terja sonaravni in vzdržnostni razvoj, čistejše, varnejše in bolj zdravo okolje ter omogoča boljšo kakovost življenja vsem na planetu; nam, našim otrokom in vnukom. Projekti šole sobivanja se izvajajo v sodelovanju z Društvom za trajnostni razvoj Sobivanje.

  • Pasavček

    Program temelji na pozitivni spodbudi za uporabo otroških sedežev ter varnostnih pasov med vožnjo v avtomobilu.

    Osrednja figura je lik Pasavčka, ki na prijazen način opozarja otroke: «Red je vedno pas pripet«. Nosilec projekta je Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, sektor za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.

  • Mednarodni dan strpnosti - dan za strpnost in prijateljstvo

    Izhodišče projekta je Unescova Deklaracija o načelih strpnosti in Mednarodni dan strpnosti, ki ga je na pobudo Unesca razglasila Organizacija Združenih narodov.

    Namen projekta je ob priložnosti mednarodnega dneva strpnosti dodatno izpostaviti in ozavestiti pomen strpnosti in problematiko nestrpnosti ter spodbuditi medsebojno spoštovanje, razumevanje, sprejemanje ter posledično prijateljstvo in sodelovanje. Izvajalec projekta je Izobraževalni center Eksena.

  • Zdravje v vrtcu

    Program je usmerjen v promocijo zdravega načina življenja in spodbuja k izvajanju dejavnosti, ki ohranjajo in krepijo zdravje v vrtčevskem okolju in lokalni skupnosti.

    Projekt Zdravje v vrtcu vključuje celosten pristop in strmi h kontinuiranemu izvajanju dejavnosti, ki dokazano prispevajo k doseganju boljših rezultatov. Namen programa je, da vključeni vrtci spodbujajo, omogočajo in krepijo zdravje vseh, ki vstopajo v njihovo okolje na različnih področjih – telesnem, duševnem, socialnem in okoljskem zdravju, ter skušajo vplivati na vedenje posameznikov. Rdeča nit programa za šolsko leto 2024/2025 je »Jej zdravo, spoštuj hrano in varuj naravo«. Nosilec programa je Nacionalni inštitut za javno zdravje.

     

  • Varno s soncem

    Program je usmerjen k seznanjanju otrok o škodljivih posledicah delovanja sončnih žarkov in ukrepih s katerimi lahko nastanek teh posledic učinkovito preprečimo oziroma zmanjšamo.

    Preventivni program Varno s soncem že vrsto let opozarja na pomen pravilne zaščite pred škodljivim delovanjem sončnih žarkov. V obdobju, ko spodbujamo zadrževanje izven zaprtih prostorov, v naravi, je izvajanje ukrepov za zaščito pred prekomerno izpostavljenostjo sončnemu UV sevanju, še posebej pomembno. Program je nastal z željo po izboljšanju stanja zaradi zaskrbljujočih epidemioloških podatkov o naraščanju števila rakavih obolenj kože v Sloveniji. Nosilec programa je Nacionalni inštitut za javno zdravje.

     

  • Unesco projekti

    Slovenska Mreža Unescu pridruženih šol (ASPnet) je članica mednarodne mreže UNESCO Associated Schools Project Network.
    Delo slovenskih šol in vrtcev ASPnet predstavlja eno izmed vidnejših dejavnosti delovanja v duhu kulture miru in nenasilja, strpnosti in sodelovanja, sprejemanja drugačnosti, v poglobljeni skrbi za osebnostni razvoj vsakega posameznika in za ohranitev naravne in kulturne dediščine ter širše našega skupnega doma – planeta Zemlje.

    Z delom v ASP mreži želimo krepiti odgovornost do sebe in drugih, poudarjati vzgojo za mir in nenasilje. V vsakdanjem življenju bomo vzgajali k strpnosti in sodelovanju. Negovali bomo medgeneracijsko sodelovanje v sodelovanju s šolo in starejšimi. Še naprej bomo skrbeli za ohranjanje kulturne dediščine in ljudskih običajev. Veliko pozornosti bomo posvetili tudi klimatskim spremembam, ekološkim problemom, hkrati pa ozaveščali otroke o zdravem življenju in opozarjali na zagotavljanje boljših pogojev za zdrav življenjski slog.

     

  • Vključujoči vrtec

    Vključujoči vrtec je triletna razvojna naloga Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Vključujoči vrtec sledi sodobnim pedagoškim spoznanjem pri zagotavljanju varnega in spodbudnega učnega okolja ter soudeleženosti in razvoju vsakega posameznika.

    Vključujoči vrtec je pripravljen uvajati spremembe na področju zagotavljanja spodbudnega učnega okolja: dobro komunikacijo, spodbujanje samostojnosti in samoiniciativnosti otrok, zagotavljanje ustrezno zahtevnih izzivov in dejavnosti, zagotavljanje izkustvenega učenja z odkrivanjem in raziskovanjem ter ozaveščanje pomena čustev za učinkovito učenje. Prav tako zagotavlja socialno klimo, v kateri se prav vsak otrok dobro počuti in s tem zagotavlja uresničevanje inkluzivnega okolja. Projekt poudarja vlogo vzgojitelja pri zagotavljanju visoke stopnje soudeleženosti otrok in raziskuje različne možnosti za stalno in kakovostno sodelovanje s starši.

     

Preskoči na vsebino